Een vliegende start gemaakt met het ontwerpen

Als inspirerende opening hebben we gekeken naar een filmpje over zes fundamenten voor leren. Vervolgens hebben we allemaal een afbeelding gezocht die wij vonden passen bij één of meerdere van deze fundamenten, zodat we een ‘moodboard’ over leren kregen. Vervolgens hebben we gekeken naar onderzoeksmaterialen van een deeltijdstudent van Iselinge die onderzoek doet naar zelfgestuurd leren, zodat we daar aspecten uit konden halen voor ons eigen ontwerp. Omdat op de planning stond om echt aan de slag te gaan met al bestaande aanpakken en deze te analyseren, hebben we globaal de bestaande aanpakken besproken en vervolgens onderling verdeeld. Aan de hand van een schema, gebaseerd op de fasen en gebieden van Pintrich, is per aanpak bekeken aan welke voorwaarden moet worden voldaan. Onze volgende bijeenkomst is pas eind juni, dus de komende weken gaan we verder aan de slag met het analyseren van de aanpakken. Daarnaast wordt een literatuurstudie gedaan naar de voorwaarden om zelfgestuurd leren te implementeren. We gaan de komende weken onze vliegende start voortzetten!

 



Geef een reactie