De digitale schrijfontwikkeling: vervolg

Vanochtend werden afspraken gemaakt om een digitale schrijfomgeving voor leerlingen te vullen. Mediabedrijf Logisz heeft een eerde met ons ontwikkeld prototype verder ontwikkeld. Gebruikersvriendelijker en met mogelijkheid om leerlingen elkaar feedback te geven. De omgeving zal in 2019-2020 deel uitmaken van een onderzoek naar de effecten van een in onze werkplaats ontwikkelde methodiek waarin leerlingen leren bewuster te formuleren, als het kan in zinnen die lopen en die logisch zijn. In de digitale omgeving krijgen leerlingen voorafgaand, tijdens en na het schrijven tips én kunnen ze naar een voorbeeldclipje kijken. Inmiddels staat het onderzoek in de steigers: ongeveer 150 leerlingen gaan ermee aan de slag. Leerlingen van de groepen 7 van ’t Montferland, de Christoffel, De Dynamiek, de st. Jozef in Azewijn, de Bernardus in Keijenborg, de Boomgaard in Braamt en Octa uit Doetinchem. Ongeveer 150 leerlingen van 7 andere basisscholen vormen de controlegroep.

Ceciel Stoltenborg zal de komende weken de omgevingen voor de deelnemende groepen gaan vullen.



Geef een reactie