Eerste bijeenkomst studiejaar 2018-2019

Gisteren was de start van de eerste Academische Werkplaats omtrent pedagogische sensitiviteit en hoogbegaafdheid. De start van de bijeenkomst stond in het teken van kennismaking met elkaar. We hebben verschillende kennismakingsactiviteiten uitgevoerd. De eerste activiteit was een algemene voorstelronde. Iedere deelnemer vertelde zijn/haar naam, functie en interesse voor het onderwerp. Als volgt, werd er een opening verzorgd, waarbij we aan de slag gingen op creatief gebied. Ook werden we even bijgepraat met een aantal mededelingen en de doelen van de bijeenkomst werden genoemd. De tweede kennismakingsactiviteit was ‘mix en ruil’. We kregen een kaartje met een vraag. Door rond te lopen en een deelnemer aan te spreken, maakte je kennis met de persoon door een vraag te stellen. De laatste activiteit was een specifieke kennismaking, waarbij we in groepjes aan de slag gingen met kenmerken die passen bij jou als persoon. Ook stelden we vragen en verwachtingen op voor de Academische werkplaats. Na de pauze werd er gesproken over de website die in ontwikkeling is. Ook bewustwording-doen-denken kwam aan de orde en het tijdpad werd besproken. Op deze manier werd iedereen op de hoogte gebracht. Als laatste gingen we aan de slag met het bespreken van ideeën, omtrent de indeling materialen DOEN. Door een stappenplan te volgen, werden de bevindingen in groepen besproken. De afsluiting van de Academische Werkplaats stond in het teken van terugkijken en afspraken maken voor de volgende bijeenkomst.
Kortom, het was een leerzame bijeenkomst, waarbij we elkaar hebben leren kennen en actief aan de slag zijn gegaan. Ook hebben we als studenten meer inzicht gekregen in de ontwikkelingen rondom de pedagogische sensitiviteit en hoogbegaafdheid.

– Door Romy –



Geef een reactie